ADUN PARTI GURU TOK MASUK BERSATU, TAK JATUH KAPIR KECUALI KALAU MASUK AMANAH , Tok nyaris2 pengsan tadi bila tengok Live pengistiharan Adun Anak…

ADUN PARTI GURU TOK MASUK BERSATU, TAK JATUH KAPIR KECUALI KALAU MASUK AMANAH
Tok nyaris2 pengsan tadi bila tengok Live pengistiharan Adun Anak Bukit, Kedah dari parti guru tok selamba saja melanggar “Bai’ah” apabila umumkan menyertai parti Tun M.
Tok terus bergegas naik beskal menuju ke rumah guru tok untuk melaporkan mala petaka ini. Tok minta fatwa dari guru tok tentang penghijrahan Adun parti tok ini. Apakah Adun ini akan menjadi kapir berkuatkuasa hari ini? Soal tok.
Guru tok menjawab, ” Kalau die masuk Amanoh, orait, memang kompong kapir lagi khianat. Kalau masuk Bersatu, ambe takdop masaaloh. Memang Bersatu ni puok2 yg sama dari Pakatang Harapang, tapi ambe tokleh terima kalau Amanoh tu lebih kuat dari kite…malu kite nanti…”. Jawab guru tok.
“Habis tu, kesimpulannya tak kapir la, wahai tuan guru Al Marangi?”. Soal tok minta kepastian.
“Ye..ye..Na’am…kot kapir pung mungking separuh lee..”. Rengkas jawapan guru tok.

Yuyu syg

Yuyu syg….kak amy harap yuyu tabah dan redha dengan ujian Allah ni.. Allah syg yuyu sbb tu Allah bg ujian hebat utk yuyu.. Allah tau yuyu blh tanggung sbb Allah nk tinggikan darjat yuyu disisiNya insyaAllah..kak amy sdiri dok mampu nk tengok apatah lagi yuyu yg menanggung.. kak amy doakan yuyu sabar dan kuat insyaAllah..
Ya Allah, KAU sembuhkanlah adikku ini dari penyakitnya, sihatkanlah dia seperti sediakala dan limpahkan rahmatMu pada dirinya Ya Allah.. hanya padaMu tempat kami mohon pertolongan kerana sessungguhnya KAU maha menyayangi dan mengasihani.. ??
Buat kawan2 yg mengenali Nurul Suhaida, same2 kite doakan yuyu semoga beliau kuat utk harungi ujian yg maha hebat ni dan semoga Allah swt permudahkan urusan beliau serta beri kesembuhan secepatnya insyaAllah amin..
#PrayForYuyu
#CancerFighter

Petang ni rilex kat umah je

Petang ni rilex kat umah je.. 3 beradik bz layan muvee dengan fav toys memasing..
Abglong mmg tak pernah lepaskan panda tu even nk g mane2 wajib bawak..kdg2 malu kat org budak laki duk kelek bear panda.. ?
Abgngoh pulak suke mainan binatang2 yg menggelikan.. biawak komodo palsu tu je berapa ekor ade kat dlm umah.. ular, dinosour mmg favourite die la…
Yg si kecik tu mainan die puting die tu je.. kalau takde yg tu haru biru la mama papa.. princess puting tu.. ???
#AmanahAllahYangTidakTernilai
#MuhammadRayyanReezqy
#MuhammadRayqalReezqy
#NurRaneaMeedina

Takde masa malam ni

Takde masa malam ni…sekadar ini lah dulu yer…
Atas kepala ada serban,
Bawah dagu ada janggut,
Nak kata monyet pun bukan,
Atas pagar dia bergayut.
Di kanan syurga Di Kiri Neraka,
Para lebai pilih di tengah2,
Di dalam Parlimen Bajet dibawa,
Tiada disokong tiada disanggah.
Bajet ditentang Pakatan Harapan,
Lebih kemungkaran dari kebaikan,
Guru tok pula buat keputusan,
Bantah bajet, kita tak makan.
Dalam Parlimen dibawa akta,
Untuk naikkan harga barang,
Semua bantah kecuali dua,
Rantau Panjang dan Bukit Gantang.
Mat Derih nama diberi,
Kerja dia hanya berkecuali,
Malang sungguh nasib pengundi,
Dapat tok wakil pekak dan tuli.
Kak Zailah Rantau Panjang,
Tidak bantah kenaikan barang,
Bila ditanya kenapa tak tentang,
Dapat arahan dari Marang
Wassalamu

BOLEH PELIHARA JIN KERANA SELUAR JIN PUN KITA BOLEH PAKAI , Kenal tak lagi olamak tok ni? Ye

BOLEH PELIHARA JIN KERANA SELUAR JIN PUN KITA BOLEH PAKAI
Kenal tak lagi olamak tok ni? Ye…inilah olamak tok yg baru2 ini sebut banjir kat P.Pinang tu ramai yg mati, sedangkan kat Serambi Mekah sekor pun takde yg mati. Tiba2 ada bukti menunjukkan kat Serambi Mekah lebih ramai yg mati sewaktu banjir dulu bahkan hilang pun ada, bahkan ramai rakyat yg berkhemah berbulan2 selepas banjir. Olamak tok pun tarik balik dakwaan dia kat P.Pinang tu atas alasan kononnya sewaktu dia berkata demikian dia sedang berhadas besar.
Terbaru, dalam kuliah beliau, beliau kata tidak salah mahu pelihara jin. Sama seperti pelihara kucing atau ayam, katanya. Semua walaun menganga2 mulut mendengar, tok bilal Derih dan Imam Seman masing2 dah terbayang jin Muslimah yg cantik2 bagai bidadari. Tok rasa tak sedap hati, maka selepas kuliah, tok pun bertanya kpd olamak tok ini;
“Wahai Ostat, setahu Ana kita hanya boleh pakai seluar jin saja. Ada pun pelihara jin tiada dibolehkan kerana jin bukan spesis binatang ternakan…”. Kata tok.
Olamak tok pun menjawab, ” Ada pun ikut ilmu Qias, jika seluar jin boleh dipakai, maka harus jin juga boleh dipelihara hatta dipakai. Tapi kita mesti tahu guna kaedah2nya untuk kepentingan jemaah kita.” Jawab beliau.
Tok pelik. Tok bertanya lagi, ” Contohnya apa wahai Ostat?”.
Olamak tok tersenyum. ” Jika kita mahu kawen lebih dari seorang, tapi kita takut bini, maka kita boleh lamar jin muslimah untuk kita jadikan bini…..jin ni makhluk halus yg tak nampak….maka bini kita pun tak nampak jin muslimah itu…selamat la kita…mueheheheeeee…”. Jawab Ostat sambil menyeringai macam sotong lepas klimaks.
Tok angguk2 kepala. ” Contoh lain, Ostat?”. Soal tok.
” Jin ini boleh kita daftarkan jadi ahli parti kita, suruh dia daftar sebagai pengundi dalam pilihanraya nanti. Jin ini juga akan kita jadikan jentera untuk pacak bendera atau tukang usung tin milo serta meramaikan kehadiran program Pastokin nanti.” Jawab Olamak tok dengan wajah tenang.
Tok terus menyampuk, ” Yesss…juga boleh kita jadikan jin2 ini sebagai perwakilan di dalam muktamar nanti dan menyokong kepimpinan olamak….betul tak?”. Teka tok.
“Hahhh…..pandai pun kamu…kompom mu masuk syurga”. Rengkas kata Olamak tok.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1669186103125528&id=100001024629379

Berjoget2 sakan guru tok dalam masjid Rusila malam tadi bila diberitahu oleh Ding Ayang menantunya bahawa parti guru tok telah berjaya mengalahkan PH

Berjoget2 sakan guru tok dalam masjid Rusila malam tadi bila diberitahu oleh Ding Ayang menantunya bahawa parti guru tok telah berjaya mengalahkan PH.
” Berkat perjuangang kite, Tuhang bantu kite untuk kalohkang Pakatang Harapang. Kite hantar dua orang je askor kita dari bukit gantang dan Rantau Panjang, Pakatang Harapang kaloh di Parlimeng….” Kata guru tok sambil berkali2 sujud syukur.
Tok tanya, ” adakah kita menang, tuan guru Al Marangi?”.
“Ambe dok duli kite menang ke kaloh. Yg penting Pakatang Harapang kaloh…dalang pilihang raye nanti kite akan gune taktik tu je….masuk 3 penjuru, biar Pakatang harapang kaloh. Kite kaloh dok pe….dapat pahle jihad…”. Kata guru tok lagi.

Tok nak bagitahu walaun2 tok, kalau si Khalil yg terkentut busuk, jangan pulak korang tuduh atau hina ayah dia iaitu guru tok

Tok nak bagitahu walaun2 tok, kalau si Khalil yg terkentut busuk, jangan pulak korang tuduh atau hina ayah dia iaitu guru tok.
Tapi, kalau anak Husam yg terkentut, busuk ke tidak ke, Husam mesti bertaubat nasuha.
Kalau zaman Nabi Nuh dulu puak2 tok ada, Nabi Noh pun lebai2 tok akan kutuk kerana anak bini Nabi Noh pun engkar dgn Tuhan….Nabi Noh tak tau ajar anak la tu, kata lebai2 tok.

Jilakee

Jilakee…tok dgr khabar yg bentang sejadah mlm tu adalah si Natang mamat. Budak tu mmg jilakee…dah la imam semlm kerandut dia kena gigit tungau kerana solat atas rumput. Sia2 betul solat hajat semlm kerana mengadap ke arah israel. Ada yg kata mengadap arah Rusila. Guru tok kata kita wajib qadho solat hajat tu semlm…

Ramai kata olamak2 tok rakus dan gelojoh punyalah nak solat hajat kat atas rumput di luar wisma tok guru sehingga solat menghadap ke negara yahudi…

Ramai kata olamak2 tok rakus dan gelojoh punyalah nak solat hajat kat atas rumput di luar wisma tok guru sehingga solat menghadap ke negara yahudi Israel.
Hakikatnya ramai tak tahu iaitu keputusan hakim adalah memberi kebenaran utk lebai2 tok buat solat hajat di tanah wisma tok guru saja. Isu kiblat hakim langsung tak sentuh. Hakim tak menetapkan arah mana kiblat. Jadi kpd mereka yg mainkan isu ini jelas tak tahu tentang keputusan mahkamah. Jgn ckp byk ok.

TRAGEDI DI TANAH SALOR MALAM TADI, Walaupun mlm tadi lebai2 tok dpt kebenaran mahkamah utk solat hajat secara perdana di Wisma Tok Guru, tapi tok…

TRAGEDI DI TANAH SALOR MALAM TADI
Walaupun mlm tadi lebai2 tok dpt kebenaran mahkamah utk solat hajat secara perdana di Wisma Tok Guru, tapi tok tetap tak puas hati kerana kami semua hanya dapat solat hajat di luar bangunan, atas rumput, sedangkan lebai2 tok mati2 kata wisma itu kita punya dunia akhirat?
Bayangkan malam tadi, kesihan tengok lebai2 tok yg tua2 (tidak termasuk tok) yang hadir pakai kain sarung je tanpa seluar dalam, solat atas rumput. Mereka tak khusyuk.
Apa pun tok bangga melihat tok Imam tu terlalu khusyuk solat dan berdoa sampai menitis air mata, diikuti oleh beberapa jemaah yg lain. Bila selesai solat tok pun bertemu tok Imam.
” Wahhh….class sungguh solat hajat malam ni, bermutu tinggi sungguh, ya Sheikh…” Kata tok.
Tok Imam terkebil2 pandang tok. ” Gapo nyo? Ambo solat mace biaso jah….”. Jawab tok Imam.
“Laaa….class la tu…sampai menitis2 air mata Sheikh Ana tengok tadi….dengan raut muka yg sadis….terlalu khusyuk le teww….Jemaah2 lain pun Ana tengok macam tu jugak….”. Kata tok.
Tiba2 to Imam sergah tok. ” Kepalo bapok mu Usin….ambo menitis air mato sabit menahe gigitan semut dan tungau kat buah kerandut ambo….gilo gapo semaye atah rumput gini…serik dok ambo….ado bangune toksir guno…kato kito punyo doh…pelawok sungguh…”. Kata tok Imam.
“Lorrr….abis tu, jemaah2 lain pun sama gak ke? Menahan gigitan semut dan tungau?”. Soal tok.
“yo lo…..” Sampuk tok bilal sambil seluk tangannya dalam kain sarung dan mencubit2 kulit kerandutnya yg gatal.
“Huhh…nasib baik Ana tak solat tadi…teeheheheee..” Kata tok.